V autopůjčovnách čekají na klienta lepší podmínky

Autopůjčovny slibují lepší podmínky_dtest_25-8-15

Nepřehledným podmínkám při půjčování vozů by měl být do konce roku konec. Tak se k tomu alespoň zavázalo pět největších společností v Evropě. K řetězcům, kterých se slib týká, patří tyto autopůjčovny: Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz a Sixt. Jejich cílem je do konce roku 2015 výrazně zpřehlednit podmínky účtování pohonných hmot a pojištění a zajistit férovější přístup při řešení škod i větší transparentnost cen.

Autopůjčovny k tomuto kroku přimělo opatření Evropské komise a dozorových orgánů zemí EU, které se v posledních dvou letech setkaly s výrazným nárůstem počtu stížností spotřebitelů na jejich jednání.

Pět uvedených, největších řetězců, držících více než 65% podíl na trhu v EU, slíbilo zajistit jasnější a spravedlivější postupy kontroly vozidel a zlepšení postupů při účtování dodatečných poplatků zákazníkům. Autopůjčovny mají také spotřebitelům poskytnout možnost rozporovat jakoukoli škodu před jejím stržením ze zaplacené zálohy či přímo z platební karty.

K častým problémům, se kterým se na síť Evropských spotřebitelských center obrací i čeští spotřebitelé, patří jednání autopůjčoven po vrácení vozu. Mnoho našich čtenářů se například setkalo se situací, kdy jim společnost naúčtovala několik set eur za opravu karoserie, kterou oni ale podle svých slov nepoškodili. Z toho důvodu doporučujeme vždy nechat zaměstnance autopůjčovny podepsat potvrzení o vrácení vozu v bezvadném stavu. Pomoci může také nafocení vozu jak při jeho převzetí, tak při předání.

Stížnosti, se kterými se autopůjčovny setkávají, jsou spojeny také s jednáním některých zaměstnanců půjčoven přímo na místě. Také jste se setkali s tím, že vám v autopůjčovně nabízeli a mnohdy nutili předražené dodatečné pojištění, i když jste již pojištění uzavřeli při online rezervaci? Smlouvy jsou často v místním jazyce a spotřebitelé je někdy na naléhání anglicky mluvícího pracovníka podepíší, protože spěchají a potřebují odjet. Autopůjčovny by se tedy měly zaměřit i na jednání svých zaměstnanců a na jazyk smluvních podmínek pro zahraniční zákazníky.

Mezi inovace mají patřit také srozumitelnější informace týkající se online rezervací a možností jejich zrušení, povinných poplatků a volitelných doplňků. Jasnější informace by zákazníci měli dostat také o nejdůležitějších podmínkách pronájmu a požadavcích, včetně záloh placených z karty spotřebitele.

Nakonec uvádíme zajímavou informaci. Víte, že v roce 2013 bylo v EU uzavřeno přes 21 miliónů jednotlivých smluv o pronájmu automobilů?

Zdroj: dTest